Haber

Yunanistan’da tren faciası ‘Geliyorum’ dedi

Yunanistan tarihinin en büyük tren faciasında ölü sayısı 46’ya yükselirken, devletin demiryollarında yıllardır ihmal ettiği yatırımlar ve uyarıların dikkate alınmaması tartışmaları sürüyor.

Larissa kentinde 350 kişiyi taşıyan yolcu treni ile yük treninin fark edilmeden aynı hatta kilometrelerce yol kat ettiği ortaya çıkarken, Başbakan Kiryakos Miçotakis de facianın insan hatasından kaynaklandığını kabul etti.

İki trenin kafa kafaya çarpışması sonucu başta vagonlarda yangın çıkmış, sıcaklığın 1300 dereceye ulaşması nedeniyle söz konusu vagonlara müdahale edilememişti. Vagonlardaki cesetlerin kimlik tespiti için DNA testi yapılırken, 10 kişinin izine hala ulaşılamadığı bildirildi.

Tren faciasıyla ilgili olarak Larissa istasyon şefi tutuklandı ve Ulaştırma Bakanı Kostas Karamanlis istifa etti. Başbakan Mitsotakis de dün gece kaza mahallini ziyaret ettikten sonra yaptığı açıklamada, “Sorumluluklar yerine getirilecek. Larissa’da duyulan ‘bir daha asla’ sözünün boş bir söz olmaması için çalışacağız. Söz veriyorum.” Hükümet sözcüsü Yannis İkonomi bugün yaptığı açıklamada, kazanın nedenlerini ve demiryolu projelerindeki ‘kronik gecikmeleri’ inceleyeceklerini söyledi.


Başbakan Miçotakis kaza mahallini ziyaret ettiFotoğraf: Vasilis Ververidis/MotionTeam/ANE/IMAGO

Sendikalar: Yıllarca uyardık, yok saydık

Ancak bu açıklamalar kamuoyundaki öfkeyi yatıştırmaya yetmedi. Dün başlayan protesto gösterileri bugün de devam ederken, demiryolu işçilerinin başlattığı 24 saatlik grev nedeniyle demiryolu ulaşımı felç oldu.

Sendikalar, son facianın yıllar içinde iktidara gelen hükümetlerin ihmalkarlığının yol açtığını belirterek, “Maalesef sürekli dile getirdiğimiz tüm taleplerimiz, kadrolu personel sayısının artırılması, eğitim olanaklarının iyileştirilmesi ve en önemlisi eğitim imkanlarının iyileştirilmesi yönündedir.” Modern güvenlik teknolojilerini tanıtan , göz ardı edildi.”

Başkent Atina’da metro işçileri de iş bırakma eylemi yaptı. Sendikadan yapılan açıklamada, demiryolu ağındaki benzer sorunların metrolarda da geçerli olduğu belirtilerek, “Yıllardır personel, teçhizat ve yedek parçada yaşanan büyük sorunlarla ilgili şikayetler dile getiriliyor ve bu sorunlar yükü büyük ölçüde artırıyor” denildi. çalışanlar hakkında”.

Yunanistan devlet demiryolu şirketi Trainose, mali kriz sırasında özelleştirmeler çerçevesinde 2017 yılında İtalyan kamu şirketi Ferrovie Dello Stato Italiane’ye (FS) satılmış ve adı Hellenic Train olarak değiştirilmiştir.

Üç hafta önce bir uyarı mektubu yazıldı.

Demiryolları birliğinin devlet demiryolları şirketine ve Ulaştırma Bakanlığına üç hafta önce gönderdiği yazıda, elektronik güzergah sisteminin yirmi yıldır neredeyse çalışmaz hale geldiğine dikkat çekerek, “Müdahale için neyi bekliyorsunuz? Daha ne gerek var. gerçekleşmesi için?” sorusu olduğu ortaya çıktı.

Yaklaşık 500 kilometre uzunluğundaki Atina-Selanik hattında sendikaların ışıklı sinyallerinin yıllardır çalışmadığını ve garanti altına alarak insan hatası tehlikesini ortadan kaldıran Avrupa Tren Kontrol Sisteminin (ETCS) çalıştığını belirtmek gerekiyor. bir trenin tehlike anında durduğunu, aynı zamanda devre dışı kaldığını ve yaklaşık 15 yıldır tünellerdeki güvenlik ve ışıklandırma sistemlerinin tam olarak çalışmadığını söyledi. aldıkları bildirilmektedir.

Yunan basınına göre, kazadan kısa süre sonra tutuklanan Larissa’nın istasyon şefi, yaptığı açıklamada yolcu trenini bir arıza sonucu yanlış yönlendirdiğini kabul ederek sorumluluk üzerine düşeni üstlendiğini ancak başka sebeplerin de olduğunu belirtti. felakete götüren boyutlar.

AFP,rtr/BK,TY

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu